6 let v práci

23. září 2014 v 14:19 | Cece |  Ze života
Divné, že jsem přeskočil 5 let v práci... asi jsem nestíhal, nebo tak něco :-)


Hmm... kde jsem to minule přestal? Aha C#, WPF a spol. Kdo by to byl řekl, že u toho zůstanu další cca dva roky. Počátkem roku 2013 jsem byl převelen na velký projekt s krycím jménem Wasp (teď už je to oficiální název). Ani tak velký počtem osob, které na něm pracují, ale spíš jeho záběrem a možnostmi. Jde o komplexní simulační systém, který podporuje kde co, ale pro rychlé pochopení to vypadá, jako schematicky nakreslený Command & Conquer. Ostatně:
http://www.vrg.cz/prod-wasp-cz.php?cat=other

Já osobně na tom dělal drobné věci a úpravy - uživatelského rozhraní a vykreslování některých objektů do mapy a tak podobně. Do teď jsem neprogramoval nic, co by vzdáleně připomínalo simulaci (fyziky třeba), jen věci kolem (vizuální hlavně).

Vše směřovalo k důležité předváděčce v Hustopečích, která se měla konat v říjnu. Za sebe můžu říci, že to mělo méně náročný finish než dodělávání simulátorů v Pardubicích, ale úplná pohoda to nebyla. Největší potíž je otestovat simulátory, které běží na 12 PC a simulují činnost cca 1700 entit (lidé, vozidla, vlaky a ještě hoření). Nakonec to podle ohlasů byl celkem úspěch. Z programátorského hlediska to chtělo ještě pár věcí doladit, ale na tom se usilovně pracovalo (a pracuje). V současné době je to celkem odladěné... teď aby to někdo koupil :-)

Poté došlo na důležité manažerské rozhodnutí - dorazíme náš vlastní zobrazovač,což znamená udělat v něm animované postavy (do té doby fungovaly jen letadla, vrtulníky a vozidla, tam to není tak složité). Tato skvělá věc, které jsem se vyhýbal už od mých prvních nesmělých pokusů o programování her, padla na mne (podobně, jako jsem se vyhýbal síťařině :-) ).

Nezbylo, než pomalými krůčky odhalovat co a jak a zhruba vymyslet postup, jak dosáhnout aspoň něčeho. Značnou část udělal kolega přes grafiku, který nadatloval načítání a zobrazování FBX souborů. Na mne padl zbytek. Největší hrůza (a oprávněná) byla ze zdrojových dat... náš jediný grafik, má práci na pět let dopředu, takže samotnou tvorbu animací jsem musel dělat já. Poctivě jsem snímek po snímků rozanimoval základní pohyby (chůze, běh, ležení) a poté vytvořenou kostru aplikoval na model. Výsledek není úplně top, ale hrdě musím prohlásit, že to je o kousíček lepší, než v zobrazovači, který naše firma za těžké peníze používá. Ale přiznám se, že Operacce Flashpoint má kapku promakanější animace...

No a tohle mi vydrželo až do současné doby (září 2014)... pominuli drobné úpravy u letectva.

A teď trochu ze zákulisí. Poslední půl rok bych takový všelijaký. Firmu opustili/opustí dva spolupracovníci, které jsem považoval za dost základní zaměstnance, kteří odvedli velký kus práce (nemluvně o tom, že to jsou lidi, se kterýma se dobře povídá). Přiznám se, že by možná bylo lepší, kdybych nevěděl pozadí celé události. Vzal bych to tak, že takové věci se prostě dějí. Když ale aspoň trochu tuším, co se stalo, tak je mi trochu smutno. Celé mi to totiž přijde až příliš pod taktovkou emocí, než racionálního zhodnocení situace. No nějak se s tím budeme muset poprat, protože chybí programátoři. Nečekal jsem, že bude takový problém sehnat někoho, kdo by se alespoň trochu blížil našim požadavkům.

Tolik tedy k práci. Jsem stále střídavě spokojen nespokojen, ale celkově jsem hrdý na to, co po mně zůstává. Jen aby to vydrželo.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama